Hlavná stránka

Archív fotiek

Angličtina

Školská knižnica

Učebne

...

ZAUJÍMAVÉ ODKAZY:

INFOVEK

VIDEOROZPRAVKY

CUDZIE SLOVÁ

ANGLICKÝ SLOVNÍK

Angličtina - školský rok 2007/2008

HORE
2008/2009
5. ročník - projekty

Piataci dostali konečne šancu predviesť, čo sa naučili za pol roka "veľkého" štúdia angličtiny. V prvom polroku sa učili najskôr o slovese to be (byť) a potom o slovese to have (mať). Popritom sa dozvedeli množstvo nových slovíčok, precvičili si všetko na mnohých cvičeniach a prišiel rad aj na samostatný projekt. Stala sa ním vymyslená príšerka Monster. Pri jej tvorbe žiaci využili (ako uvidíte) nielen znalosti cudzieho jazyka, ale aj výtvarné nadanie a fantáziu. Z angličtiny sa tu najlepšie uplatnili vedomosti o slovese to have a zo slovnej zásoby najmä parts of body (časti tela). Nech sa páči:

Martin Gabriška, 5. ročník, Monster (project 1)

Zuzana Karasová, 5. ročník, Monster (project 1)

Michaela Škvarová, 5. ročník, Monster (project 1)

Maroš Švikruha, 5. ročník, Monster (project 1)

Milan Beňadik, 5. ročník, Monster (project 1)

Igor Hrbík, 5. ročník, Monster (project 1)

Dáša Ondrejková, 5. ročník, Monster (project 1)

Kristína Sečanská, 5. ročník, Monster (project 1)

 

V druhom svojom projekte predviedli piataci ako sa naučili používať prítomný čas jednoduchý - Present Simple. Učili sme sa kladné vety, záporné a otázky. Žiaci svoje vedomosti využili pri tvorbe krátkeho dotazníka o voľnom čase, obrázkového komiksu alebo grafu, ktorý takisto prezrádza niečo o voľnom čase našich žiakov. Z 12 projektov chýbajú v nasledujúcej galérii dva, pretože ich tvorcovia ich nestihli odovzdať včas...

What do you do? (project 2)

V treťom projekte mali piataci ukázať ako vedia používať väzbu There is/there are. Používa sa vtedy, keď chceme vyjadriť kde sa nejaká vec nachádza. V slovenčine sú to vaäčšinou vety, ktoré začínajú príslovkovým určením miesta. Vo svojich projektoch žiaci teda ukázali ako vyzerá ich skoutočná alebo vymyslená izba, dom, či mesto. Presvedčte sa ako sa im podarilo...

HORE
2008/2009
6. ročník - projekty

Prvým projektom, ktorý šiestaci robili v tomto školskom roku bol My Life (Môj život). Nasledoval po prebratí Unit 1, kde si žiaci zopakovali prítomné časy z predchádzajúceho ročníka (Present Simple a Present Continuous) a naučili sa rádové číslovky (Ordinal Numbers) spolu s anglickým dátumom (Dates). Žiaci mohli o svojom živote písať formou rozhovoru so sebou samým, prípadne opísať a fotografiami zdokumentovať okamihy svojho života alebo priblížiť jednoduchými vetami každý mesiac kalendárneho roka. Všetci žiaci sa úlohy zhostili dobre a napriek drobným gramatickým nedostatkom dokázali, že sa angličtiny neboja. A to je najdôležitejšie. Presvedčte sa sami:

Janka Hanková, 6.B, My Life (project 1)

Mário Bátora, 6.B, My Life (project 1)

Jakub Kubányi, 6.B, My Life (project 1)

Martina Ondrušková, 6.B, My Life (project 1)

Druhý projekt, ktorý sme so šiestakmi robili bol strašný. Nie však preto, že by bol náročný, ale pre svoju hororovú tému. Uznajte sami - robiť interview s upírom nie je určite nič pre slabé povahy. Šiestaci to však zvládli hravo. Z gramatiky sme sa venovali osobným a predmetovým zámenám, ukazovacím zámenám this, that, these, those, používaniu some, any a najmä rozdielu v používaní prítomných časov. Všetky naše projekty sú v jednom súbore, ktorý si môžete prezrieť prehliadačom Acrobat Reader - stačí len kliknúť na nasledujúci odkaz, stlačiť tlačidlo Otvoriť a chvíľku počkať, kým sa celý súbor načíta. V prípade, že si chcete súbor odniesť so sebou kliknite na tlačidlo Uložiť. Hlavne si však dajte dobrý pozor na krk!!!

Interview with Dracula (project 2)

V treťom projekte si šiestaci zopakovali použitie prítomného času jednoduchého - Present Simple - najmä pri vyjadrovaní toho, čo majú prípadne nemajú radi. Slovnú zásobu si rozšírili o množstvo slovíčok, ktoré sa týkajú jedla. Novinkou pre nich boli počítateľné a nepočítateľné podstatné mená, použitie some/any, rozšírili si vedomosti o používaní určitých a neurčitých členov.

HORE
2008/2009
7. ročník - projekty

Siedmaci spracovali svoj projekt formou listu alebo e-mailu kamarátovi. Mali sa pokúsiť opísať svoju obľúbenú alebo naopak neobľúbenú osobnosť. Kupodivu sa medzi nimi neobjavili len učitelia! Mnohí žiaci si dali záležať aj na grafickej úprave svojich prác, aj keď našlo sa aj zopár takých, ktoré bol problém prečítať. Samozrejme sa v projektoch vyskytne nejaká gramatická chyba, ale preto chodíme do školy, aby sme sa chyby učili hladať a odtraňovať. Takže pozrite ako sa snažíme...

Ivana Mišáková, 7.A, My (not) favourite person(s)(project 1)

Lenka Ďurčová, 7.B, My (not) favourite person(s)(project 1)

Inés Kozáčková, 7.A, My (not) favourite person(s)(project 1)

Kristína Matušincová, 7.A, My (not) favourite person(s)(project 1)

Sabína Valachová, 7.A, My (not) favourite person(s)(project 1)

HORE
2008/2009
8. ročník - projekty

Konečne tu máme aj projekty od ôsmakov. Bohužiaľ nie od všetkých! Niektoré deti nepochopili, čo je to zodpovednosť a čo to znamená, keď si človek vie splniť svoju povinnosť. Ich projekty tu nenájdete... Potešiteľné je, že aspoň polovica dokázala, že už sú naozaj blízko dospelosti a popasovala sa so zverenou úlohou tak, ako sa patrí. Za to im patrí vďaka a pochvala. Stačí si pozrieť ich projekty... A kdesi v strede sa potácajú žiaci, ktorí úlohu odovzdali, ale nemali pravdepodobne dosť síl, času alebo chuti ukázať trocha viac svojej šikovnosti a tvorivosti. Tým držíme palce pri budúcich prácach...

O čom vlastne ôsmacky projekt bol? Z gramatiky sme preberali najmä väzby there is someone... -ing, verb + -ing a tie sme použili v hrôzostrašných príbehoch, ktoré si však môžete prečítať bez strachu. Samozrejme nájdu sa chyby, ale ako sa už povedalo - oveľa dôležitejšia je odvaha zabojovať s problémom... Nech sa páči - nebojte sa!

8ABC - Projekty z anglického jazyka

HORE
2008/2009
9. ročník - projekty

Deviataci dostali za úlohu spracovať svoj projekt po prebratí učiva o slovesách nasledovaných -ing formou. Je medzi nimi množstvo slovies, ktoré vyjadrujú náš postoj od zbožňovania až po nenávisť. Úloha bola teda jednoduchá a pravdepodobne aj zaujímavá - napísať, čo mám a nemám rád. Niektorí žiaci dali svojim prácam elektronickú podobu a môžete si ich prezrieť priamo z nasledujúcich odkazov:

Maroš Gálus, 9.A, Likes & Dislikes (project 1)

Jakub Krchlík, 9.A, Likes & Dislikes (project 1)

Matúš Slamka, 9.A, Likes & Dislikes (project 1)

Ostatné - papierové projekty sa dostali do elektronickej podoby vďaka deviatakovi Jozefovi Melušovi a môžete si ich prezrieť v nasledujúcom albume. Ešte predtým chcem však všetkým žiakom, ktorí svoje projekty urobili poďakovať, lebo väčšina z nich ukázala, že sa dokážu posnažiť a majú aj dostatok fantázie, či zmyslu pre humor napriek tomu, že sa to nám dospelým tak nezdá. Samozrejme vždy sa nájdu chyby, ale tie nerobí len ten, kto nerobí nič. Nech sa páči:

Anglický jazyk - projekty deviataci

 

Stvára Antonas, 2007-2011